Alles in één aanbieders fuseren
Ziggo en UPC, beide aanbieders van een alles in één pakket, zijn gefuseerd. Toen er voor het eerst gesproken werd over een mogelijke fusie tussen de twee aanbieders was er veel ophef, want zou de positie van het gefuseerde bedrijf niet te sterk worden. Nadat de Europese Commissie zich had gebogen over de voorwaarden van de fusie en er ‘groen licht’ voor heeft gegeven kon de overname van kabelexploitant Ziggo door Liberty Global bekrachtigd worden. UPC en Ziggo gaan naar de overname door onder de naam van Ziggo. Het enige wat het fusiebedrijf wel moet afstoten is het filmkanaal, Film1. Dit omdat de zender onderdeel is van het bedrijf en er dan een te sterke positie gecreëerd zou gaan worden ten opzichte van andere betaalzenders. Wilt u meer lezen over de fusie tussen deze bedrijven kijk dan op de website: allesineenpakketten.nl Hier leest u meer over dit onderwerp.
Ziggo abonnees moeten televisiezenders opnieuw installeren
Nu Ziggo en UPC samen verder gaan als Ziggo onder de hoede van het moederbedrijf van UPC, Liberty Global zijn Ziggo abonnees genoodzaakt om de televisie opnieuw in te stellen. De netwerken van Ziggo worden per regio aangepast en dit zorgt ervoor dat de abonnees moeten het zenderpakket opnieuw moet gaan installeren op de televisies. Zodra een regio omgezet wordt krijgen klanten eerst een brief waarin ze geïnformeerd worden over het feit dat ze over gaan op een nieuw netwerk.
Alle huidige Ziggo klanten moeten er vroeg of laat aan geloven dat ze de televisiezenders opnieuw moeten installeren. De omzetting naar een ander netwerk heeft niets te maken met de functionaliteit van de televisies, het gaat alleen enkel om het overschakelen naar het UPC netwerk van klanten. Als je als klant van Ziggo een brief hebt ontvangen in verband met de omzetting installeer de televisiezenders dan zoals aangegeven in de brief en de televisies zal het na de installatie weer volledig doen. Het zenderaanbod is zelfs uitgebreid na de installatie van de nieuwe netwerkcodes.
Losse smartcards van Ziggo in de ban
In het komende jaar wil Ziggo af van losse smartcards. De kabelexploitant wil overgaan op een huurmodel voor tv-decorders. Ziggo heeft per brief aan dealers van losse smartcards laten weten dat de smartcards vanaf 1 april 2015 in de ban gaan, vanaf dat moment is het niet meer mogelijk om losse smartcards te bestellen of te activeren.
De DVB-C decoders die Ziggo abonnees buiten Ziggo om aangeschaft hebben, blijven na 1 april 2015 wel gewoon bruikbaar in combinatie met een losse smartcard. Maar wie wil overstappen op het huurmodel van de decoders zoals UPC nu al aanbiedt kan dit per direct doen met een aanpassing van het abonnement. Ook smartcard loze decoders zoals UPC’s Horizon Box kunnen door huidige Ziggo abonnees besteld worden.
Horizon-diensten worden alleen aangeboden via een Horizon Box
Abonnees die gebruik willen maken van Horizon-diensten dienen sowieso een Horizon Box aan te schaffen, zonder deze box kan er geen gebruik gemaakt worden van de dienst. Wel kan er gebruik gemaakt worden van de Horizon Go App, wat in de toekomst de opvolger wordt van de huidige Ziggo TV App.